פרסום בתחנות רכבת ישראל

רכבת ישראל זוכה לצמיחה בתנועת הנוסעים בה מידי שנה. בזכות השקעה בפיתוח הקווים, נוספות עוד ועוד תחנות וכן מורחבים קווים רבים, כך שמצב זה מאפשר פרסום מאסיבי ואפקטיבי בכל רציפי תחנות רכבת ישראל. הפרסום הינו פרסום חוצות, בשלטים הנמצאים ברציפי התחנה, באולמות ובמעברים.

מאפיינים רבים יש לציבור הנוסעים ברכבת ישראל, והוא רחב ומגוון. כל שכבות האוכלוסייה בישראל נוהגים לנצל את פלטפורמת התחבורה הזו, בגין הנוחות, המהירות והמחיר השווה לכל נפש. ישנם נוסעים קבועים המשתמשים ברכבת מידי יום, וכן נוסעים מזדמנים אשר מנצלים את הנסיעה ברכבת רק בעת הצורך. כך או כך החשיפה ברציפי רכבת ישראל היא אדירה ואפקטיבית ביותר. ישנן תחנות מהצפון – נהריה ועד לדרום, תחנת באר שבע, כשבין לבין נמצאות התחנות עם החשיפה הטובה ביותר כגון, קרית מוצקין, כל תחנות חיפה למינהן, וכן התחנות בתל אביב, כך שניתן לפרסם בכל הארץ ואף לפלח את פעילות הקמפיין לפי איזור גיאוגרפי מוגדר.

קהל הנוסעים הינם מכל שכבות הגיל כך שניתן לפנות בפרסום ממוקד אחד לשכבת הגיל אליה אנו פונים וכך גם "על הדרך" לפנות לכלל האוכלוסייה.

פרסום ימים פתוחים למכללות לדוגמא יכול להוות קמפיין מצויין ברכבת, משום שחיילים רבים וכן סטודנטים נחשבים לקהל שבוי של רכבת ישראל. 

פרסום מנויים להיכלי תרבות וכן פרוייקטים למגורים "תופסים" את קהל השכירים החיים מחוץ לת"א, קהל ממעמד סוציו אקונומי בינוני ומעלה, שמגיעים לעבודה ברכבת, הן בבוקר והן אחה"צ או בערב. 

נוסעי הרכבת נחשבים לקהל "שבוי", הנוסע בלוא הכי עומד ברציף או נכנס לאולם ולמעברים, וממתין לרכבת, לעיתים אף כחצי שעה. בעת ההמתנה הפרסום מושך את העין באמצעות גרפיקה וקריאטיב מוצלח, כך שאותו נוסע, מקדיש כמה דקות יקרות בכדי להתבונן באותו פרסום, וכך ההשפעה של רכישת המוצר או העברת המסר אותו אנו רוצים להעביר לנוסע נטמעת לו היטב  במחשבה. במידה והקהל הוא קהל שמשתמש בשירותי רכבת ישראל מס' פעמים ביום או בשבוע, אזי המסר של הקמפיין והחשיפה מועברים ונטמעים  היטב בתת מודע של הנוסע ובהעברת המסר הפרסומי, דבר אשר יוביל להנעה עתידית של הנוסע בהקשר של הפרסום אותו רצינו להעביר. 

מגוון עבודות: